Odczytu wodomierzy dokonują tylko pracownicy MPWiK S.A. Wymianą zajmują się natomiast nasi pracownicy i pracownicy firmy zewnętrznej. Wszyscy przed rozpoczęciem czynności mają obowiązek okazać upoważnienie wystawione przez MPWiK S.A. W trakcie realizacji usługi są wykonane zdjęcia wyłącznie zestawu wodomierzowego, są one niezbędne do utrzymania odpowiedniej jakości rozliczeń. Odczyty wykonywane są w godzinach od 8:00 do 19:00, a przekroczenie tych godzin jest możliwe tylko za zgodą Klienta.

Chcąc utrzymać wysoki poziom obsługi, monitorujemy realizację wyżej wymienionych usług, ale będziemy wdzięczni za wszelkie informacje dotyczące jakości wykonywanych czynności i przebiegu kontaktu Państwa zarówno z  naszymi pracownikami jak i pracownikami firmy podwykonawczej.
Na Państwa uwagi czekamy pod nr 71 34 09 655, jak i pod adresem: bok@mpwik.wroc.pl

Klienci MPWiK S.A. we Wrocławiu rozliczani są w oparciu o wskazania wodomierzy. Spółka dba, aby wodomierze działały precyzyjnie i posiadały ważną cechę legalizacyjną.

Nałożona na wodomierz cecha legalizacyjna (czyli określenie przez pracownika Okręgowego Urzędu Miar, że wodomierz precyzyjnie nalicza ilość zużywanej wody) jest ważna przez 5 lat. Osoby, które mają umowy podpisane bezpośrednio z MPWiK, czyli m.in. mieszkające w domkach jednorodzinnych, nie muszą martwić się o urządzenia do pomiaru, gdyż należą one do nas i to nasi pracownicy dbają, by działały sprawnie. Te wodomierze są wymieniane nieodpłatnie.

Spółka nie posiada punktu legalizacji wodomierzy oraz nie prowadzi sprzedaży wodomierzy

 

Zasady zabezpieczania instalacji przed szkodliwym wpływem niskich temperatur

CO NALEŻY ZROBIĆ?

Utrzymywać odpowiednią temperaturę w pomieszczeniu, gdzie znajduje się wodomierz i instalacja wodociągowa.

TEMPERATURA NIE POWINNA BYĆ NIŻSZA NIŻ  +40 C.

Zabezpieczyć pomieszczenie, w którym znajduje się instalacja wodociągowa poprzez naprawę ścian oraz uszczelnienie drzwi i okien.

Zabezpieczyć przewody wodociągowe, które przebiegają przez nieocieplone pomieszczenia. Do ocieplenia można użyć styropianu bądź osłony izolacyjnej.

W sytuacji, gdy wodomierz umieszczony jest w studzience, trzeba sprawdzić, czy pokrywa jest prawidłowo zamknięta i czy nie jest uszkodzona.

Zabezpieczyć wodomierz izolacją cieplną w postaci styropianu, wełny mineralnej lub otuliny.

Elementy instalacji wodociągowej wykorzystywane w okresie letnim zabezpieczyć poprzez zamknięcie zaworów oraz ich odwodnienie.

 JAK POSTĘPOWAĆ, KIEDY DOJDZIE DO AWARII?

Jeżeli dojdzie do zamarznięcia wody i uszkodzenia wodomierza, skutkującego utratą szczelności i wyciekami wody, należy zamknąć dopływ wody i zgłosić wyciek pod numerem 994. W takiej sytuacji MPWiK S.A. dokona wymiany wodomierza, ale prosimy pamiętać, że jest to usługa odpłatna.

Podaj odczyt wodomierza

JAK PRAWIDŁOWO ODCZYTAĆ WSKAZANIA WODOMIERZA ?

Ilość pełnych metrów sześciennych zużytej wody wskazują nam cyfry na czarnych polach. Cyfry w polach czerwonych oznaczają natomiast wartości dziesiętne, setne i tysięczne. Dokonując odczytu podajemy tylko cyfry z czarnych pól. Poniżej przykłady trzech rodzajów wodomierzy z opisami, co należy podać podczas dokonywania odczytu – w celu powiększenia zdjęcia należy w nie kliknąć !

WAŻNE!
Wskazanie wodomierza przekazane przez Odbiorcę Usług jest podstawą do rozliczenia zużycia wody i/lub odprowadzenia ścieków w danym okresie rozliczeniowym.

ODCZYT SMS-OWY

Aktualne wskazanie wodomierza mogą Państwo przesłać sms-owo na numer 691 900 230.
Aby odczyt został prawidłowo wprowadzony, w treści sms należy wpisać:chmura

  • Adres nieruchomości.
  • Nr fabryczny wodomierza lub 6-cyfrowy symbol odbiorcy.
  • Wskazanie wodomierza w pełnych metrach sześciennych.

Koszt SMS wg aktualnych stawek operatorów telefonii komórkowej.

Prześlij odczyt wodomierza

Wystarczy wypełnić pola i nacisnąć przycisk „Wyślij”. Formularza umożliwia przesłanie maksymalnie czterech wskazań użytkowanych przez Państwa wodomierzy, dlatego niezbędne jest wpisanie numerów poszczególnych wodomierzy.





* pola wymagane

W przypadku braku odczytu klienci dostają fakturę ze średnią szacunkową. Rachunek taki jest wyliczany na podstawie zużycia wody z poprzedniego okresu rozliczeniowego. Podany odczyt zostanie rozliczony w najbliższym cyklu rozliczeniowym. Klienci, którzy chcą uzyskać korekty rachunku rozliczonego ze średniej, mogą wyjaśnić sprawę w Biurze Obsługi Klienta MPWiK i zlecić wystawienie nowych faktur.

Zamknij

UWAGA AWARIA

Planowana data przywrócenia dostawy wody:
Zamknij

Brak wydarzeń w tym dniu

Zwiń
Proszę wpisać poprawny adres e-mail Zgoda na przetwarzanie danych osobowych jest wymagana dla dalszego procesu
Dziękujemy

Brak wydarzeń

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Zamknij

Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki. Zobacz politykę prywatności.

Za chwilę usuniesz pliki cookies w serwisie MPWiK. Aby zmiany zostały wprowadzone, musimy odświeżyć stronę.
Zgadzasz się?

Tak Nie