Wdrożenie systemu HAB bardzo szybko przyniosło korzyści. Pracownicy polubili system i szybko go docenili. Aplikacja jest bardzo intuicyjna w obsłudze, harmonogram jest przejrzysty. Od razu widać, gdzie jadą poszczególne brygady i jakie zadania mają do wykonania. Na panelu wyświetla się status realizowanych i planowanych zleceń, położenie brygad na mapie czy koszyk wolnych zadań. Widać także jaki aktualnie zestaw sprzętu przypisany jest do danej brygady. Kiedyś priorytetyzacja prac brygad wynikała z pracy czterech mistrzów – miasto było podzielone na cztery strefy. Teraz nie ma takiego podziału. Jest centralny system planowania prac eksploatacyjnych, który umożliwia optymalizację alokacji zasobów.
HAB, mHAB i rHAB
Systemowe planowanie operacyjne to przykład projektu łączącego świat biznesu ze światem IT, którego efektem było opracowanie aplikacji HAB (planowanie zadań eksploatacyjnych na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z informacją o rodzajach materiału), mHAB (wersja dostępna na urządzeniach mobilnych) oraz rHAB (program do analizy danych). Wszystko to, by minimalizować czas trwania awarii.

Źródłem danych podstawowych są poszczególne systemy. Jednostka nie posiada rozwiązania klasy Master Data Management, ale wszystkie kluczowe systemy są ze sobą zintegrowane i wymieniają się informacjami dzięki zastosowaniu szyny integracyjnej WebMethods.
Ponadto aplikacje współpracują z systemem wizualizacji danych, umożliwiającym podpięcie się z danymi bezpośrednio z systemów źródłowych. Dla każdego ze wskaźników opracowano tzw. Kartę Produkcyjnego Standardu Spółki.
Korzyści z zakończonego projektu:
- zoptymalizowanie czasu pracy brygad,
- stworzenie standardów pracy,
- zwiększenie liczby wykonywanych zleceń,
- eliminacja ręcznego wypisywania zleceń,
- zapewnienie możliwie najpełniejszej informacji na temat zdarzenia brygadom,
- optymalizacja wykorzystania zasobów.