Wdrożenie systemu HAB bardzo szybko przyniosło korzyści. Pracownicy polubili system i szybko go docenili. Aplikacja jest bardzo intuicyjna w obsłudze, harmonogram jest przejrzysty. Od razu widać, gdzie jadą poszczególne brygady i jakie zadania mają do wykonania. Na panelu wyświetla się status realizowanych i planowanych zleceń, położenie brygad na mapie czy koszyk wolnych zadań. Widać także jaki aktualnie zestaw sprzętu przypisany jest do danej brygady. Kiedyś priorytetyzacja prac brygad wynikała z pracy czterech mistrzów – miasto było podzielone na cztery strefy. Teraz nie ma takiego podziału. Jest centralny system planowania prac eksploatacyjnych, który umożliwia optymalizację alokacji zasobów.
HAB, mHAB i rHAB
Systemowe planowanie operacyjne to przykład projektu łączącego świat biznesu ze światem IT, którego efektem było opracowanie aplikacji HAB (planowanie zadań eksploatacyjnych na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wraz z informacją o rodzajach materiału), mHAB (wersja dostępna na urządzeniach mobilnych) oraz rHAB (program do analizy danych). Wszystko to, by minimalizować czas trwania awarii.
![](https://www.mpwik.wroc.pl/wp-content/uploads/2017/08/21.jpg)
Źródłem danych podstawowych są poszczególne systemy. Jednostka nie posiada rozwiązania klasy Master Data Management, ale wszystkie kluczowe systemy są ze sobą zintegrowane i wymieniają się informacjami dzięki zastosowaniu szyny integracyjnej WebMethods.
Ponadto aplikacje współpracują z systemem wizualizacji danych, umożliwiającym podpięcie się z danymi bezpośrednio z systemów źródłowych. Dla każdego ze wskaźników opracowano tzw. Kartę Produkcyjnego Standardu Spółki.
Korzyści z zakończonego projektu:
- zoptymalizowanie czasu pracy brygad,
- stworzenie standardów pracy,
- zwiększenie liczby wykonywanych zleceń,
- eliminacja ręcznego wypisywania zleceń,
- zapewnienie możliwie najpełniejszej informacji na temat zdarzenia brygadom,
- optymalizacja wykorzystania zasobów.